Nomago nasveti

10 korakov: Kako postati travel blogger?

datum objave | 26. december 2017
11948

Blog je odlična priložnost, da se predstaviš, ne glede na to, kaj te veseli oziroma s čim se ukvarjaš. Če uživaš v pisanju in rad deliš svoje izkušnje tudi z drugimi, le zakaj ne bi imel svojega potovalnega bloga? Poleg tega, da je zabavno, ti ustvarjanje bloga lahko pomaga tudi pri tem, da lažje dobiš službo, morda obstoječo službo zamenjaš s takšno, ki ti je bolj pisana na kožo, ali pa celo, da z blogom zaslužiš nekaj dodatnega denarja, ki ti bo zagotovo prišel prav za naslednje potovanje. Poleg tega ti bo blog prinesel tudi nova poznanstva in prijateljstva.

Kako torej začeti?

1. korak: izberi temo svojega bloga

Preden začneš z bloganjem, se odloči, o čem boš pisal. Če bo tvoj blog potovalni, najdi točko, ki ga bo naredila posebnega, osredotoči se na nekaj, česar pri drugih podobnih blogih še nisi zasledil. Obstajajo blogerji, ki predstavljajo najbolj bizarne obroke, drugi vedno potujejo tako, da se zbudijo v drugem mestu, spet tretjim je prioriteta na potovanjih alkohol, četrti pišejo o kolesarjenju, peti imajo otroke, šesti pa vedno bivajo v luksuznih hotelih. Torej razmisliti moraš, kaj bo tvoja rdeča nit, po čem bo tvoj blog prepoznaven in predvsem drugačen od ostalih.

2. korak: registriraj domeno

Ime domene naj bo enako imenu bloga (URL: www.imemojegabloga.com), saj je to velik del tvoje blagovne znamke. Izberi ime, ki je povezano s temo, si ga je enostavno zapomniti, predvsem pa preveri, da je domena prosta. Najbolje, da izbereš domeno .com, če ti jo le uspe najti, v nasprotnem primeru se lahko odločiš tudi za .net ali .org. Zanimiva je tudi končnica .me, kar lahko izpade zelo luštno, kot npr. www. travelwith.me. Pri kreiranju domene se izogibaj uporabi posebnih znakov in številk.

3. korak: odpri blog

Tako kot v resničnem tudi v virtualnem svetu potrebuješ prostor za delo. Obstaja več ponudnikov, ki se ukvarjajo z gostovanjem spletnih strani in tudi platformami za blogerje, kot je Blogger, WordPress, Tumblr in mnogi drugi.

Vzpostaviti blog na bloggerjevi platformi je najboljša brezplačna možnost, vendar pa je njegova slabost ta, da ga je zelo težko prilagajati oziroma preurejati, medtem ko je to pri WordPressu veliko lažje.

4. korak: izberi jezik in slog pisanja

Priporočljivo je, da potovalni blog pišeš v angleščini, saj imaš tako veliko večji doseg ciljne skupine. Slovenija je majhna in blog v slovenščini bo zato bralo veliko manj ljudi, kot če bi bil ta pisan v angleščini. A če je tvoja angleščina slaba, se vseeno raje odloči za slovenščino, saj boš tako prihranil veliko časa in tudi blog bo lažje berljiv. Izberi tudi slog pisanja – predlagamo lahkoten sleng, ki daje prijeten vtis in sprošča bralce; pisanje potovalnega bloga naj bo neformalno.

5. korak: ustvari načrt

Morda se sliši kruto, vendar zagotavljamo, da ti bo načrt objav prišel zelo prav. Postavi si cilje in določi čas, ko boš pisal in objavljal vsebino na blog. Zelo hitro namreč človek postane len in kar naenkrat mine deset dni, ti pa še ničesar nisi napisal. Poskusi objavljati vsebine vsaj 3-krat na teden, in poskrbi, da so te drugačnega značaja. Skoraj nihče namreč ne bo želel brati 20 člankov o Japonski enega za drugim (OK, razen tistih nekaj ljudi, ki se ravno zdaj odpravljajo na Japonsko).

6. korak: fotografije

Poskrbi, da so tvoje fotografije lepe in privlačne, saj je to prvotnega pomena pri blogu. Naj bodo fotografije enakega videza in naj dajejo podoben občutek, da bodo bralci že na prvi pogled opazili prepoznavnost.

Opozorilo: Ne jemlji fotografij z Googla in drugih spletnih strani, saj ta vsebina ni tvoja in je v skladu z zakonom o avtorskih pravicah ne smeš uporabljati, ne da bi navedel, od kod je vzeta (in tudi takrat ne vedno). Veliko zalogo fotografij lahko namreč najdeš na Getty Images ali Stock Images. Na nekaterih straneh imaš pa tudi fotografije (pexels.com, pixabay.com ali unsplash.com), katerih uporaba je dovoljena, vendar pa je izbor fotografij nekoliko omejen.

7. korak: elektronske novičke

Ko napišeš novo objavo na blogu, jo deli tudi na družabnih omrežjih. Moraš pa se zavedati, da organski doseg tvoje objave doseže le 5 % sledilcev na Facebooku in le 1 % na Twitterju, zato se osredotoči predvsem na grajenje baze prejemnikov e-novičk, ki bodo enkrat tedensko prejeli tvoj newsletter z novimi objavami. Klikanost na takšno vsebino v e-poštnem predalu je dosti večja kot na družabnih omrežjih.

8. korak: ustvarjaj izvirne in zabavne vsebine

Nihče ne mara brati besedil, ki vsebujejo preveč slovničnih napak, prav tako tudi ne besedil, ki so pisana preveč strokovno ali strogo. Blog je kraj, kjer bralci ne pričakujejo standardnega pisanja, zato se pri pisanju bloga lahko sprostiš, prav tako kot se bo ob branju sprostil bralec. Poskrbi, da bo v objavi vsaj ena, če ne več fotografij. Zapomni si, da je pri pisanju o potovanjih vizualna predstava najbolj pomembna.

Ne vrzi puške v koruzo, če uspeha oziroma bralcev ne bo čez noč. Večina blogerjev je pisala leto ali dve, morda celo več, preden jim je uspelo ustvariti veliko število bralcev in prepoznavnost bloga.

9. korak: samopromocija

Odlična ideja je, da nekaj spletnim portalom ali potovalnim agencijam ponudiš svojo vsebino brezplačno v zameno za promocijo in deljenje linka do tvojega bloga. Na začetku se splača nekaj evrov vložiti v oglaševanje na družabnih omrežjih, da dosežeš svojo ciljno skupino. Prav tako sodeluj tudi v debatah na raznih spletnih forumih in aktivno komentiraj objave drugih blogerjev.

10. korak: ustvarjanje dobička

Veliko potovalnih blogerjev na svojih spletnih straneh oglašuje potovalne agencije, poleg tega pa prejemajo tudi pozicije oglasov AdWords. Mnogi se odločajo tudi za objavljanje sponzoriranih prispevkov za določene izdelke ali storitve, kar je najbolj razvidno pri kuharskih in modnih blogerjih. Lahko se poskusiš povezati s katerim od hotelov ali potovalno agencijo in ustvariš tovrstno izmenjavo.

Smo te prepričali? Sedaj ti ne preostane drugega, kot da kam odpotuješ in nabereš gradivo za svoje objave. Pokliči nas na 080 47 42 ali se oglasi pri nas na Ajdovščini v Ljubljani.