Znašli smo se v nenavadnem obdobju, ko je zaradi virusa COVID-19 večina letal prizemljenih, popotniki pa lahko zaenkrat le sanjamo o časih, ko bomo lahko ponovno poleteli visoko nad oblaki. A ta čas se vseeno približuje, zato letalske družbe že sprejemajo številne varnostne ukrepe, s katerimi bodo postavile varnost in zdravje potnikov na prvo mesto. Te zanima, kako bo letenje izgledalo v prihodnosti?
V zapisu predstavljamo, katere ukrepe je sprejela ena večjih letalskih družb, AirAsia, v sodelovanju z nadzorniki, lokalnimi upravami, civilnim letalstvom in zdravstvenimi organi, vključno s Svetovno zdravstveno organizacijo (WHO) in Mednarodno organizacijo civilnega letalstva (ICAO).
Kako se morajo pripraviti potniki?
Največja odgovornost vsakega potnika bo presoja lastne sposobnosti za let na osnovi zdravja, tako da s tem ne bo ogrožal sebe in drugih, hkrati pa vzdrževanje visokih standardov osebne higiene. Ob prihodu na letališče bo vsak potnik moral imeti s seboj lastno masko, ki jo bo imel varno nameščeno pred, med in tudi po letu. Kabinska prtljaga, ki jo bo lahko vzel s seboj, ne bo smela presegati 5 kg na osebo, z namenom zmanjšanja kontakta med posameznimi kosi prtljage. Hkrati bo zaradi dodatnih varnostnih ukrepov, ki lahko podaljšajo čas od prihoda do vkrcanja, priporočen prihod na letališče 3 ure pred letom.
Čiščenje letala
Vsa letala bodo dezinficirana z uporabo čistilnih sredstev v skladu s smernicami za vzdrževanje letal Airbus s strani profesionalnih in usposobljenih ekip. Hkrati bo ob vsakem nočnem postanku letalo še dodatno temeljito očiščeno v skladu z navodili zdravstvenih organov.
Preventivni ukrepi pred letom
- Uvedeno bo merjenje temperature na različnih kontrolnih točkah, vključno z vrati za vkrcanje.
- Kabinskemu osebju bo izmerjena temperatura po koncu vsake izmene.
- Na nadzornih točkah, pultu za prijavo na let in oddajo prtljage ter prijavnih pultih bo poskrbljeno za socialno distanciranje in ohranjanje varnostne razdalje s pomočjo dodatno nameščenih talnih oznak.
- Razkužila bodo na voljo na ključnih točkah tako za potnike kot tudi za letališko osebje.
- Notranjost letala bo dezinficirana z aerosolnim razpršilom pred vsakim lokalnim ali mednarodnim poletom.
- Kabinsko osebje bo pred vsakim letom informirano o vseh varnostnih in higienskih ukrepih, usklajenih z najnovejšimi standardi.
- Omogočena bo brezkontaktna spletna prijava na let z namenom zmanjšanja osebnih stikov.
Preventivni ukrepi med poletom
- Vsa letala AirAsia so opremljena z zračnimi HEPA-filtri, ki se običajno uporabljajo v bolnišnicah, z namenom filtriranja zračnih onesnaževalcev, kot so virusi in bakterije.
- Kabinsko osebje bo nosilo zaščitno opremo, ki vključuje maske in rokavice.
- Kabinsko osebje bo izvajalo nadzor nad razdaljo med sedeži, odvisno od zasedenosti letal.
- Varnost hrane: Vsi obroki bodo higiensko pripravljeni in pakirani z upoštevanjem varnostnih zahtev. Delo osebja, ki pripravlja hrano, bodo redno preverjali v skladu s smernicami COVID-19. Ob deljenju obrokov potnikov bo kabinsko osebje nosilo rokavice za enkratno uporabo.
- Kabinsko osebje je dobro usposobljeno za ravnanje v različnih zdravstvenih situacijah med letom, ki vključujejo tudi identifikacijo in izolacijo potnikov, ki bi se slabo počutili.
- Preverjanje temperature se bo izvajalo pred prihodom na destinacijo, kjer je slikanje s termografsko kamero obvezno.
Preventivni ukrepi po pristanku
- Pred ali ob pristanku bo treba izpolniti obrazec o zdravstvenem stanju.
- Izvedeno bo slikanje s termografsko kamero.
- Potniki v tranzitu bodo ostali na letališču.
- Obvezna bo karantena po pristanku za vse potnike v primeru, da jo država, v katero prihajajo, zahteva.
Da – letenje, ki smo ga nekoč poznali, se v teh časih resnično spreminja. Vsi popotniki bomo morali sprejeti in upoštevati nove varnostne ukrepe, ki pa so tu le zato, da nas obvarujejo in zaščitijo. A to novo realnost bomo sprejeli, zato da bomo še naprej lahko počeli, kar počnemo najraje – potujemo in odkrivamo nove dele sveta.