Tips&Tricks

Odpotuj in postani kreativnejši

datum objave | 03. junij 2021
9099

Mark Twain, ameriški pisatelj, je v zapisih o svojem jadranju po Sredozemlju zapisal, da je potovanje „smrtonosno za predsodke, fanatizem in ozkomiselnost“. V zadnjih letih so znanstveniki – psihologi in nevroznanstveniki – dokazali, da potovanja v resnici vplivajo na možgane.

Kreativnost je namreč povezana z nevroplastičnostjo, to je sposobnost možganov, da na podlagi novih izkušenj prerazporejajo živčne poti. Živčne poti so občutljive na spremembe, kar pomeni, da novi zvoki, vonji, okusi in vidni dražljaji porajajo drugačne sinapse v možganih in imajo tako potencial, da jih revitalizirajo.

Zakaj so ljudje, ki veliko potujejo, kreativnejši?

Po besedah Adama Galinskyja, profesorja s Columbia Business School, imajo ljudje z izkušnjami s tujino veliko boljše sposobnosti „preskakovati med idejami“ in so kognitivno fleksibilni, kar je ključni element kreativnost. Za to pa ni dovolj zgolj samo potovanje, treba se je prav potopiti v kulturo, se angažirati in prilagoditi novim razmeram.

To so dokazali s študijo, v kateri so opazovali kreativnost 270 kreativnih direktorjev modnih hiš in ugotovili, da več kreativnosti kažejo tisti, ki so tačas živeli v tujini, a največ v treh različnih kulturah, saj tisti, ki so potovali še več, niso utegnili ponotranjiti nove kulture do te mere, da bi res izzvala njihove možgane. Ugotovili so, da je pomembna tudi kulturna distanca: bolj ko je bila neka kultura oddaljena od njihove lastne, manj so se potopili vanjo, zato je bil tudi vpliv na kreativnost manjši, kot pri sicer drugačni, a bližnji kulturi.

Zakaj so ljudje, ki veliko potujejo, kreativnejši?

Mary Helen Immordino-Yang, izredna profesorica poučevanja in psihologije na Univerzi v Južni Kaliforniji (University of Southern California), je za Atlantic Monthly povedala, da izkušnje z drugo kulturo izboljšajo tudi poznavanje samega sebe. Druženje in poznanstva z ljudmi z drugačnim kulturnim ozadjem nas prisilijo, da stopimo iz svoje cone udobja in se lahko vživimo tudi v drugačna prepričanja in vrednote.
Ljudje, ki veliko potujejo, imajo po Galinskyju večje splošno zaupanje, torej bolj verjamejo v človeštvo, saj na lastni koži ugotovijo, da so si ljudje po vsem svetu precej podobni v tem, kako se obnašajo do drugih. To zaupanje pa povečuje kreativnost oz. velja vsaj obratno: ozkoglednost in posploševanje (v smislu “vsi Muslimani/vsi temnopolti/ …”) kreativnost dušijo.

Kaj praviš? Le hitro na kakšno potovanje!